Målkommunikation – fyller det något syfte?

Målkommunikation – fyller det något syfte?

Det finns oerhört många lag, klubbar och föreningar som kommunicerar ut när de gör mål. Jag har själv använt mig av detta när jag skapat kommunikation åt klubbar. Frågan jag ställer mig nu är om detta är värdefull information att publicera?

Varför kommuniceras detta? Alla vi som skapar kommunikation åt lag, klubbar och föreningar vill ju skapa och publicera engagerande innehåll. Och vad känns mer upplyftande än ett mål av sitt älskade lag? Tyvärr ser jag alltför ofta att dessa inlägg inte blir särskilt engagerande. Information om mål och poängställning brukar ju ofta nå mottagaren snabbt via andra plattformar.

Kommunikationsexempel vid mål, halvtid eller periodpaus

Västerås SK efter mål:

Rögle BK efter mål och periodpaus:

Södertälje Basketbollklubb i periodpaus:

Jag har svårt att se syftet med denna kommunikation som SBBK publicerat vid en rad tillfällen.

Edsbyn bandy halvtid:

https://www.instagram.com/p/CK8_Aa8IZtT/?utm_source=ig_web_copy_link

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *