Skapa rörligt innehåll i er kommunikation för er idrottsförening

Skapa rörligt innehåll i er kommunikation för er idrottsförening

Det bästa sättet att nå sina följare på sociala medier och besökare på hemsida är via rörligt material visar de senaste årens rön. Rörlig bild är mycket mer engagerande innehåll i form av text eller bild.

Varför är engagemang viktigt då? Jo därför att engagemang leder till ökad spridning. Detta är viktigt för att nå ut bredare för att öka er varumärkeskännedom. Vilket är positivt både för att attrahera sponsorer som nya medlemmar.

Vad ska man tänka på i skapandet av rörligt innehåll?

Först steget är att förstå vad ni vill uppnå med er förenings kommunikation? Är det i varumärkesbyggande syfte för att öka intresset för er förening eller vill ni sälja merch?

Här kan du läsa mer om rörlig bilds framfart på internet:

Video rusar förbi text på nätet – Berghs SOC

Rörligt berör – Wonderfour.se

Rörlig bild dominerar på Sociala medier

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.