Mjällby AIFs värvning av Marcus Birro, som även skapat innehåll kring IK Sirius A-lag, är oerhört intressant ur ett marknadskommunikativt perspektiv. Uppdraget går ut på att förmedla klubbens historia och DNA via podden Jag är Mjällby.

Detta är ett utmärkt exempel på när en klubb vill utveckla sina kommunikativa medel och tar hjälp av en av Sveriges främsta fotbollsjournalister. Utöver sitt uppdrag hos Mjällby fortsätter han rapportera om Allsvenskan i Studio Allsvenskan och som frilansjournalist.

Att få göra detta tillsammans med Mjällby som jag ju följt relativt intensivt under en längre tid känns oerhört hedrande. Jag har varit och träffat klubben och människorna runt och i den och är både imponerad och otroligt motiverad att få sätta ord på alla dessa vackra historier från Listerlandet

Marcus Birro

Projektet möjliggörs tack vare samarbetspartnern Hanöhus Hallvik.

Tips – Lyssna på deras podd: Jag är Mjällby

En tanke på “Mjällby IF rekryterar Marcus Birro

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Sociala profiler
Stäng

Artikelkategorier

Följ oss på sociala medier

Maila oss

Har du tips på föredömlig marknadskommunikation inom idrottssektorn, vill ge oss feedback eller hjälpa till att skriva artiklar?

Maila oss!

Nyhetsbrev