Idrottsföreningar och sociala medier
I dagens samhälle ges information och kommunikation fortare än någonsin. Är du en del av en lokal idrottsförening eller en del av en satsande idrottsförening så kan följande vara bra stöd för en ökad synlighet och kommunikation utåt.
Vem sköter er förenings sociala medier
I de stora föreningarna så arbetar man aktivt med sociala medier. FC Barcelona har ett flertal elvamannatrupper i sin kommunikationsgrupp (över 200 personer har jag hört men inte lyckats styrka med källa). Vem sköter kommunikationen för er förening?
Vad kan man nå ut med?
Allt som är av intresse för föreningens medlemmar, supportrar och samarbetspartners. Det sistnämnda är väldigt lätt att glömma och ju mer engagerande innehåll ni skapar för de två första grupperna desto mer lukrativt blir det för samarbetspartners att synas där.
Använd sociala medier i er strategi när ni rekryterar nya partners!
Det är lätt att hamna i gamla hjulspår. Skyltar och tröjor i all ära. Men att synas i telefonen hos era följare med erbjudanden eller tips från era samarbetspartners är betydligt mer lockande.
Hur marknadsför man sin förening på sociala medier?
Det finns flera tillvägagångssätt. Nyckeln är engagerande och relevant innehåll.
Tips! Distanskurs i Sociala Medier via Crunchtime.se
Ge en av era medlemmar möjlighet att fördjupa sig och utbilda sig i hur marknadsföring på sociala medier fungerar.
Tack för att du delar tips från oss 🙂